onsdag, mars 07, 2007

the Morning from Hell

Är ledig hela dagen idag - "ledig". Det vill säga jag tvättar just nu och ska ägna återstoden av dagen åt mitt projektarbete. Fick dock ett litet förhinder nu på morgonen. Jag var nere i tvättstugan vid åtta och när jag kom upp hade min bror gått till skolan och varit omtänksam nog att låsa dörren till lägenheten. Så: där står jag, i mjukisbbyxor och fleecetröja, utan mobil, nycklar, busskort, smink. Jag hade inte ätit frukost, inte duschat inte ens dragit en borste genom håret och visste fan inte vad jag skulle ta mig till. Jag kunde gå och sätta mig i tvättstugan hela dagen tills någon kom hem, fast då skulle jag inte få något gjort på mitt arbete så det var inget alternativ. Jag kunde springa efter Oscar till busshållplatsen, med risken att missa honom och inte kunna åka efter, eftersom jag inte hade mitt busskort. Eller - så kunde jag åka till skolan, leta upp min andra bror och få hans nyckel (vi har ganska kort till skolan). Så, i pyjamas utan jacka sprang jag till Råcksta i duggregn, plankade på tunnelbanan för typ första gången i mitt liv, åkte en station till Blackeberg och letade upp Richard som gav mig nyckel, sin jacka och en bussbiljett.

En bror står väldigt högt i kurs nu, en annan ligger på låga minusgrader. Om Oscar kommer hem innan jag hinner sansa mig är risken att han åker på så mycket däng att han inte kommer minnas sitt namn.

"Vågen 24/9 - 23/10
De projekt du själv har satt igång har en lysande möjlighet att leva upp till dina förväntningar och öppna dörrar för dig."

från punktSE imorse. Låt oss hoppas att det stämmer, jag kan nog behöva det idag.

Inga kommentarer: