söndag, augusti 13, 2006

Dags att kolla er i håret

Jag har idag upptäckt löss i mitt, nämligen. Otroligt äckligt, men sant.

Nu sitter jag här med nybehandlat hår som är mer välkammat än på mycket länge, får fortsätta kamma i ungefär 14 dagar till och om en vecka ska jag behandla igen. Alla hårband, kammar, borstar, spännen och snoddar är i frysen. Alla sängkläder är i tvättmaskinen och utanför ligger handdukarna och väntar på sin tur. Yuck.

För ungefär tre veckor sen hade min lillebror det och då bad jag mamma att kolla mig. det gjorde hon - 3 gånger. Men hon missade det och nu har jag gått i 2-3 veckor och trott att jag har brännt mig eller fått eksem i hårbotten eftersom att det har kliat. Idag hittade jag en lus.

Har ringt Anna och Niklas än så länge, ska ringa Carro med. Tur att jag inte har umgåtts med så många under lovet.

=( =( =(

1 kommentar:

... sa...

ingenting i min hårbotten ^^
henna kanske var förmycket eller så ;)