söndag, september 03, 2006

tillbaka

efter ett längre blogguppehåll. Men det har vart mycket med att skolan har satt igång och så, så när jag väl har satt mig och försökt har det mest blivit opublicerade, halvfärdiga utkast. Det har funkat bra, stressen från tvåan är över men det är mycket nytt den här gången också. Projektarbetet har kommit igång och vi har redan fått 30 kg skräckpropaganda om hur hemskt livet blir om man inte börjar i tid. Jag och Ella ska jobba om kvinnor inom Islam. Det var faktiskt ett rätt intressant reportage i DN Söndag om vanliga svenska tjejer som konverterat, men man fick lite dålig magkänsla eftersom de var så fruktansvärt fundamentalistiska. Har ju 100 skoltimmar att nysta i det här nu så det blir nog bra. Både jag och Ella aspirerar på las tres letras så det blir nog ambitiöst.

Imorgon så ska vi till Kulturhuset med geografin och titta på en utställning. Sen är det randigt så då har vi inget mer. Jag måste räkna matte! Vi har faktiskt läxa som vi ska lämna in till på onsdag och jag är väldigt långt från att vara klar med den. Hm. (bara ett halvår till sen aldrig mer! aldrig mer!) c-matten är verkligen lektioner jag sitter igenom för att få G och behörighet till vissa höskolelinjer... Det går ju bättre nu när vi har en bra lärare. Ett ljus i mörkret.

På onsdag är första Juniormötet, det ska bli jätteroligt. Vi ska äta kräftor som invigning! Hoppas att alla barn är snälla.

Oj, vad mitt liv är dominerat av skolan (med tanke på att 90% av det här inlägget hittills har haft med det att göra). Kommer bli en smärre chock att ta studenten i vår. Iiiiiih:)

Har börjat titta lite på jobb nu, ska vara fett på Den Där Koola Klädbutiken som öppnar i vinter. Har inte pratat om det hittills för att jag är rädd för konkurrens..:) töntigt, men iallafall. Jag ska ringa dit så fort de har hittat butikschefer (den tjänsten är fortfarande utannonserad på deras hemsida). Har satt ett bokmärke där för att se om de vill ha nån som jobbar lite då och då. Tänker inte ge någon länken! -lipar-
Ska kanske passa Niklas kusin nån gång också, det blir kul. Annars så måste jag nog se mig om efter annat jobb, det börjar bli dags.

Har börjat leva efter min diktator och älskade kalenderns regler igen. det känns typ lika delar skönt/bra/dåligt. (Jag kan bokas per telefon, helst tre veckor i förväg. :P)

Inga kommentarer: