torsdag, juni 29, 2006

mera körkortstankar

MÅSTE få körkortstillståndet till måndag, så jag ringde nyss länsstyrelsen för att höra om de kunde hjälpa. kom bara fram till växeln. Nu har jag fått tala med två förtjusande byråkratikvinnor på två dagar (andra igår på bibblan).

Jag: Hej, jag heter Susanna, jag skulle vilja prata med någon som har hand om körkortsärenden.
Tanten: Mjaaha, trafikenheten har telefontid mellan 9 och 11.
Jag: Och det finns ingen som jag kan prata med på en gång?
Tanten: Nää men då skulle jag väl ha sagt det?
Jag: Mhm-k, ja det är klart. Ja då får jag ringa imorgon igen. Suck.
Tanten: Ja gör det.

Men nu har jag tagit reda på faxnumret till Bengts trafikskola i Mora så de kan ju skicka det direkt dit, kan man ju hoppas. Bara att hålla tummarna till imorgon då.

Ska baka rabarberpaj och chokladkaka till ikväll:)
Fick rabarber ur C's trädgård. Var där nu på förmiddagen, det var skittrevligt. Satt och solade och pratade strunt. Sommar är härligt ibland, lika härligt som det kan vara tråkigt när man inte har någon att vara med.

Inga kommentarer: