onsdag, juni 28, 2006

nää, jag skiter i det här med kära dagboken-titel

Dagsrapporten lyder: vaknade och gick upp 12. Det är ännu varmare och skönare närman sover två i en säng, annars hade jag kunnat gå upp vid 10 säkert. Men nu sket det sig. Sen så satt vi och softade och N hjälpte mig att ladda ner Clap your hands say yeah! och the Knife. Nu känner jag mig taskig och kriminell:'( men jag kommer över det.
Sen kom jag på att jag är tvungen att ha med mig ett tillstånd för att få övningsköra till mora och jag måste ha det till på måndag. Vi sprang upp till vällingby så att jag kunde skicka in formulären. Först gick vi på synundersökning och det visade sig att jag hade ett smärre brytningsfel men att det var ok iallafall. Det var helt stört vad det blev klart när hon satte linser framför ögonen, allt bara klarnade. Optikern sa att jag inte behövde glajjer men att jag skulle gå tillbaka och göra en undersökning om jag tyckte att det blev värre. Check.
Efter att ha betalat 150 kronor (:() för undersökningen gick vi till biblioteket så att jag kunde skriva ut de andra blanketter som behövs. Den griniga tanten tvingade mig att skaffa lånekort för att få använda datorerna men det var ganska snabbt avklarat. Jag var bara tvungen att visa legitimation MED BILD (biblotikariens exakta ord!). Jag langade upppasset som jag hade i handen och hon blev iallafall lite tystare. Fnissis=)
Utskrifterna kostade 2 kr styck. Fyllde i dem på plats och råkade sen ta med mig pennan. (kriminell handling #2)

Sen gick vi till pressbyrån för att köpa kuvert och frimärke. 10 kr.

Hungern grävde i våra magar så vällingehus blev nästa anhalten på oddyssen. Sushi och N fick inget allergiskt anfall (phew). Då ringde A och hon ville att vi skulle svänga förbi henne, vilket vi också gjorde. Det var nice, har inte pratat med henne på 100 år typ. Skulle ju ringa henne igår men mobilen var hos N. Där kollade jag också upp adressen till länsstyrelsen. Vi postade kuvertet och åkte hem till N och käkade middag.

Kostnad för ansökan om körkortstillstånd: 166 sek.

Inga kommentarer: