fredag, juni 30, 2006

a new hope

Ringer vägverket nu och ska försöka lirka med dem..:( Men pappa sa att det var bättre att göra det än att inte göra något alls och det ligger ju nåt i det.

telefonkö nu. <3

"
När din ansökan kommer in till Länsstyrelsen görs en personutredning och vi kontrollerar om du förekommer i Rikspolisstyrelsens register. Om du inte förekommer i Rikspolisstyrelsens register kommer inbetalningskortet från Vägverket efter ca 2-3 veckor. Om du däremot förekommer i Rikspolisstyrelsens register utreder Länsstyrelsen lämpligheten och handläggningstiden kan uppgå till flera månader."

---

AH PHEW!! hon på vägverket var sktitrevlig och skulle faxa min ansökan till min trafikskola. Själva det andra kommer på tisdag till min hemadress, får fixa nåt sätt att lösa det på.

gud vad skönt, det KAN lösa sig. Nu så ska jag ringa Bengts trafikskola och förbereda dem på att det kommer ett fax.

---

Inget svar. Kanske ska tala in något på telefonsvararen. Jag ringer tillbaka och gör det.

To be continued... *spännande musik*
missa inte den rafflande forsättningen i "ett klantarsles kamp med byråkratin".

1 kommentar:

... sa...

Någon måste ju kämpa mot den ;)
"det löööösej sääj" *sjunger på skånska*