tisdag, juli 04, 2006

the körkortsstuderande diarys

Fan, det här med att köra bil var ju inte alls så knepigt! Hade föreställt mig värsta cockpiten där man var tvungen att ha simultankapacitet 3000 (jag har -5). Men det var ju lätt.

Framsteg den här veckan:
-Lärt mig starta en bil
-Lärt mig vad en koppling är och vad den gör
-Lärt mig växla (utan att titta på spaken!)
-Kört i 55! :)
-Och så kan jag stanna bilen. Bara ibland stannar bilen av sig själv. Lite dålig med att ta upp kopplingen när man kör på ettan än, men det ger sig! Det är bara en fråga om teknik...

Saker to be learnt:
-Inte gasa med kopplingen nertryckt, det ger ingen effekt (bara låter)
-Inte försöka att bromsa med gasen el. vice versa
-Inte försöka växla med handbromsen
-...och allt annat.

Jag börjar bli ganska duktig på teorin också...:) skaffade mig något som tyvärr påminner lite om en bondbränna igår när jag satt ute och läste i boken. Men även nyttiga kunskaper...:P

Inga kommentarer: