torsdag, november 16, 2006

Crescendo

Den här dagen är en riktig sådan där dag när det liksom bara går uppåt. I morse kunde det i och för sig inte gå annat än uppåt - jag vaknade av min brandalarmsväckarklocka och första tanken var typ "Kom och hjälp mig att döö. Bara ett litet skott i pannan. Please..?" . Men modig som jag är kastade jag mig ut ur sängen och hoppade in i duschen. (Kröp ur sängen och ålade mig till badrummet där jag stod och glodde på duschen i fem minuter innan jag vågade mig in).

Efter det har det typ inte hänt något dåligt. Jag är helt seriös. Inget dåligt!

Tvingade mig att äta frukost - jag tyckte att det var gott
Gick hem till mamma och hämtade min kamera och en film - kom i alla fall i tid till skolan
Hann med bussen från mamma som går en gång om dagen så jag slapp gå till Råcksta - träffade Ella på den
Det gjorde inget att jag inte hade gjort läxan till Internationella Relationer - Min lärare gick ändå igenom andra saker mest
Det gjorde inget att jag inte gjort läxan till Kultur och Idé-historian - Det var ändå inte jag som skulle prata om den i liten grupp idag
Det gjorde inget att jag inte framkallat några bilder till Fotot - Hann framkalla filmen på rasten mellan Int. Rel. och KUIH och kopiera dem till papper på lunchen

Och mina foton hade blivit bra den här gången! Har lärt mig att jag inte bara kan skita i den lilla röda lampan i sökaren (som visar om bilden är över- eller underexponerad) så de bilder jag ville ha var skarpa och fina!

Jag och Erica stod kvar i fotosalen och framkallde till 16.30 utan att märka att tiden gick. Helt otroligt.

Är i och för sig seg i huvudet nu, men det är smällar man får ta.

Soon to come:
Niklas kommer hit
Vi ska äta Pizza
Vi ska hem till Jakob och ha MS75-möte
och sen... Anders och Måns! Veckans höjdpunkt!

Vad kan gå fel? Jag bara undrar.

Inga kommentarer: