torsdag, november 30, 2006

mjuuh

Scenario: Klassrum, svenskalektion

Inger: ...Och så kommer författaren Johanna Thydell hit om två veckor. Då förväntar jag mig att alla går. (mordblick). Liisa (biblotikarien, underteckn. anm.) undrar om någon vill hjälpa henne med att ställa lite frågor efter föreläsningen. Någon av er som läser hennes böcker kan väl göra det?

1 sekund - nej.
2 sekunder - nej.
3 sekunder - nej. Varför räcker ingen upp handen?
4 sekunder - om jag stirrar på Anna kanske hon gör det.
5 sekunder -

Min röst: Ahmen.. Jag gör det.

Imorgon är det två veckor. Imorgon kommer Johanna Thydell.

Jag har läst böckerna. Jag har läst bloggen. Jag har läst intervjuerna, recensionerna. Jag har läst mina anteckningar och frågor.

Jag har tittat på freaking författarskolan på johannathydell.se

Ich bin eine kleine nervös ändå. Och det är ju inte som att det är någon supermänniska. Bara en liten svensk tjej från värnamo som råkar skriva grymma böcker.

Inga kommentarer: