torsdag, november 09, 2006

helt vanlig jävla svenssontorsdag

men på det stora hela är jag nöjd med dagen. Det kan delvis bero på Anders och Måns och att jag sitter och lyssnar på the Pouges helt briljanta Fairytale of New York. Mer jul!

De negativa med dagen var väl skolan över huvud taget. Att ge blod, som jag gjorde igår gör mig aningens personlighetsförändrad. Jag har vart grinigare och stingsligare än på mycket länge, som PMS fast 10 gånger värre. Det gjorde att jag inte var så skämtsam. Blev bland annat onormalt ledsen för att min lärare i en uppsatskommentar skrev "onödigt slarvigt" och så ledsen/arg på Basse att jag gick ifrån honom när han på skämt frågade mig "om jag verkligen skulle äta allt det där" i matsalen. Han sprang ikapp mig ch sa att jag var fin som jag är och jag skickade förlåt-sms för min kinkighet sen när jag kom hem, så det var ju inget mer med det. Men ändå. Inte alls likt mig.

Anna och jag åkte hem till henne i Årsta så jag fick se hur hon bor nu. Sen gick vi ut och fotade 100 bilder (i runda slängar kanske) på samma jävla tråkiga änder som inte ville simma på rad, så att vi kunde få vår diagonalbild. (och när de väl gjorde det fattade inte fröken A att hon skulle vrida på kameran; "Men simma snett då! Det ska inte vara en tvärsöverbild!" :))

Sen gick vi hem (via konsum) och åt gigantomellis med avocado och keso-mackor och torkade persikor.

Jag älskar Bono's rad i Do They Know It's Christmas: "Well tonight thank god it's them, instead of you"

Livet kunde varit värre. <3

Inga kommentarer: